fbpx
החזר מס עכשיו

מדריך פיננסי לנפגעי עבודה

הביטוח הלאומי במסגרת התשלומים החודשיים שאתם מחויבים לשלם, מכסה אתכם גם מפני מקרה של פגיעה מעבודה הן בעקבות תאונת עבודה והן בעקבות מחלת מקצוע. בסופו של דבר, באם הגעתם למצב שמונע מכם לעבוד למשך זמן ממושך, עם אישור מרופא תוכלו לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה שיסייעו לכם להתמודד עם התמודדות במסגרת האבטלה. כל זאת מומלץ מאוד לעשות בעזרת עורך דין שמתמחה בתחום וידאג להשיג לכם מה שמגיע לכם. כאן תוכלו לקבל מדריך פיננסי לנפגעי עבודה.

נפגעי עבודה

פגיעה, תאונה או מחלה עשויה להתרחש במהלך עבודה או מחוצה לה ועל פניו נראה כי מדובר בשינוי מינורי ולא משמעותי. דווקא ההפך הוא הנכון וכאשר הפציעה או האירוע הרפואי מתרחשים בעבודה או קשורים אליה צריך ונדרש לפעול מעט אחרת בהתמודדות עם האירוע ואפילו יגיעו לכם כול מיני זכויות שלא הייתם מקבלים באם זאת היה מתרחש בלי קשר לעבודה כלל. ישנם שני סוגים של פגיעות עבודה אשר נתייחס אליהם.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה מוגדרת בחוק כתאונה אשר מתרחשת במהלך העבודה וגם בדרך הלוך או חזור מהעבודה. לצורך העניין באם נפצעתם במהלך העבודה שלכם, מדובר בתאונת עבודה והיא מזכה אתכם בהפעלת ביטוח ובקבלת כל מיני פיצויים וזכויות שנרחיב עליהם עוד בהמשך. ישנם מקרים בהם גם אירועים רפואיים ספציפיים כמו שבץ מוחי או אירוע לב, עשויים להתקשר ללחץ בעבודה לדוגמא וגם אלו עשויים להיות מוגדרים כתאונת עבודה.

 

מחלות מקצוע

בהמשך לתאונות עבודה אשר מתרחשות באופן מפתיע כתוצאה מכול מיני סיבות, ישנם אירועים רפואיים אשר מוכרים על ידי המדינה ככאלו שעשויים ואפילו צפויים לקרות. לצורך העניין, יכול להיות שאתם עובדים בעבודה אשר מסכנת אתם וחושפת אתכם לכל מיני חומרים או פעולות אשר סביר כי ביצוען או חשיפתן לאורך זמן, עשויות לפתח אצלכם כל מיני מחלות אשר יהיה פשוט לקשרן לעבודה בה אתם עובדים. הנה כמה דוגמאות למחלות מקצוע:

  1. הרעלות מחומרים מסוכנים – מתקשר לעבודות בהן העובד חשוף לכל מיני חומרים שעשויים לסכן אותו לפגוע בבריאותו.
  2. דלקות – גם כל מיני דלקות אשר נגרמות כתוצאה מפעילות חוזרת ונשנית כדוגמתה הקלדה עשויות להיחשב כמחלות מקצוע.
  3. נזק לעיניים או לאוזניים – כתוצאה מחשיפה ממושכת לרעש חזק או לחומרים או מקומות שפוגעים בראייה.

 

ביטוח פגיעה מעבודה בביטוח לאומי

אתם משלמים לביטוח לאומי בכול חודש ולא תמיד מבינים למה או פוגשים את המוסד הזה בצדו השני אשר דווקא מסייע לכם וכביכול מחזיר לכם חלק מהכסף ששילמתם. בהקשרי נפגעי עבודה, כחלק מהתשלום לביטוח לאומי והגדרתכם כעובדים, אתם מבוטחים על ידי המדינה מפני הפגיעות שציינו מוקדם יותר, כלומר אם אכן תפגעו בתאונת עבודה או שאתם חולים במחלת מקצוע, הביטוח הלאומי מפעיל את הזכויות שלכם.

 

דמי פגיעה לאחר הפגיעה

הזכות הראשונה שתקבלו מהביטוח הלאומי נועדה להבטיח המשך הכנסה בטווח הקצר של הפגיעה ולהתמודד עם פגיעות יחסית קלות מבחינת חומרה שבהן נדרשת היעדרות זמנית מהעבודה בשל המקרה הרפואי. דמי הפגיעה משולמים על ידי הביטוח הלאומי בסמוך לפגיעה ותלויים כמובן בחומרת הפגיעה ובשכר החודשי שקיבלתם טרם הפגיעה.

  • דמי הפגיעה משולמים במשך 13 שבועות מהפגיעה לאנשים אשר כתוצאה מהפגיעה שחווה בין אם מדובר במחלת מקצוע ובין אם מדובר בתאונה, לא מסוגלים להמשיך לעבוד.
  • דמי הפגיעה מוגבלים בגובה מקסימלי העומד על 1,114.38 ₪ ליום (הערך הרלוונטי לשנת 2021).
  • דמי הפגיעה מותנים בכך שהנפגע כמובן לא יעבוד בתקופת קבלת הכסף.
  • דמי הפגיעה מותנים באישור מרופא על כך שהנפגע אינו יכול להמשיך לעבוד ולהשתכר.
  • גם מתנדבים עשויים להיות זכאים לדמי פגיעה למרות שלא קיבלו שכר טרם הפגיעה.

 

תביעה לקבלת דמי הפגיעה

המוסד לביטוח לאומי לא אמור לדעת לבד שנפגעתם במהלך עבודתכם או כתוצאה מעבודתכם ואתם אלו שצריכים להגיש את התביעה על מנת ליידע את המוסד לביטוח לאומי שכך הדבר ולקל מה שמגיע לכם. במסגרת התביעה תדרשו לצרף כול מיני מסמכים וטפסים אשר תומכים בקיום הפגיעה שלכם. בעיקר תדרשו לצרף אישור מרופא או גורם רפואי מקצועי אשר מאשר שאינכם יכולים לעבוד ולכן זקוקים לסיוע מהמדינה.

 

מדריך פיננסי לנפגעי עבודה – ועדה רפואית וקצבת נכות

לא כל הפגיעות מותירות נכות או בעיה רפואית לזמן ארוך, אך באם עבורכם כך הדבר כדאי שתפנו מעבר להליך תביעה בגין פגיעה מעבודה בהקשר דמי פגיעה, גם לקבלת אחוזי נכות ואפילו קצבת נכות בהתאם. הנכות יכולה להיות לצמיתות אך גם זמנית תזכה אתכם במענק ובסיוע מהביטוח הלאומי. על מנת לקבוע את דרגת אחוזי הנכות שלכם ובהתאם להתאים קצבה מתאימה, תזומנו לועדה רפואית אשר בה יבחן מצבכם הרפואי.

 

עורך דין ביטוח לאומי

למרות שבשגרה אתם משלמים לביטוח לאומי לא בהכרח עם סיוע של איש מקצוע, תהיו בטוחים שכאשר אתם מתנהלים במסגרת בקשות להחזרי מס, תביעות או הליכי פגיעת עבודה לצורך העניין, דווקא מומלץ מאוד לפנות לאיש מקצוע אשר ילווה אתכם בהליך וידאג שתקבלו מה שמגיע לכם. בסופו של דבר, הליכי ועדות רפואיות ותביעת הביטוח עשויים להיגרר לכדי בירוקרטיה ארוכה ותרצו שיהיה מי שינהל זאת עבורכם.

 

בעיקרון, כל מי שנפגע במסגרת העבודה וכתוצאה מכך לא מסוגל לעבוד הן אם למשך תקופה זמנית והן אם לצמיתות. זאת יכול להיות עקב תאונת עבודה אך גם עקב מחלת מקצוע מתוך המחלות המוכרות.

כל תאונה אשר התרחשה במסגרת העבודה וגם תאונות אשר התרחשו בדרך הלוך או חזור מהעבודה. בכל מקרה בו אפשר להוכיח כי יש קשר לעבודה, ניתן לתבוע בגין תאונת עבודה גם את המעסיק אך גם כמובן את הביטוח הלאומי.

מדובר במענק כספי אשר מגיע לאנשים שנפגעו במהלך העבודה ואינם יכולים להמשיך לעבודה ובהמשך לכך להשתכר כראוי בדומה למה שהרוויחו לדוגמא. דמי פגיעה משולמים לתקופת זמן מסוימת ולאחריה ניתן להיות זכאים לקצבאות ומענקים אחרים עקב הפגיעה.

ישנם מקרים בהם המעסיק מאוד מעורב, אך באופן כללי אתם צריכים להגיש תביעה לביטוח הלאומי אשר בה אישור שנפגעתם בעבודה ואינכם יכולים להמשיך לעבוד, סביר כי תתבקשו להציג מסמכים או טפסים נוספים על מנת לקבל את ההכרה הנדרשת לצורך העניין.

על מה עברנו עד עכשיו?