fbpx
החזר מס עכשיו

דמי ביטוח לאומי בהכשרה מקצועית

שירות התעסוקה הישראלי מסייע לאנשים שיצאו משוק העבודה לחזור אליו ולצורך כך מציע סוגים שונים של הכשרות מקצועיות. אדם המגיע להכשרה מקצועית מגיע מאבטלה ולכן הוא נמצא בסטטוס מיוחד אל מול המוסד לביטוח לאומי ויתכן שמגיעות לו קצבאות. במאמר זה, באתר החזר מס, נסביר הכל על דמי ביטוח לאומי בהכשרה מקצועית.

ביטוח לאומי – על מה ולמה?

אחד המאפיינים הבולטים של ישראל כמדינה סוציאליסטית הוא הביטוח הלאומי אשר נראה לנו כמובן מאליו אך הוא ממש לא בהכרח נחלתם של אחרים כדוגמת ארצות הברית. בישראל קיים המוסד לביטוח לאומי אשר מקנה לכל האזרחים ביטוח בריאותי וגב כלכלי מסוים למקרים בהם הם לא יוכלו להשתכר כראוי או יתקלו במצב רפואי הדורש בדיקה או טיפול. למרות שיש ביטוחים פרטיים, הביטוח הלאומי בעלות סבירה ומקנה מגוון רחב של שירותים ותמיכות.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

תשלום לביטוח הלאומי

לפני שאתם קופצים משמחה, חשוב לזכור כי הביטוח הלאומי עולה לכם כסף ואפילו ככל שאתם מרוויחים יותר, הוא עולה לכם עוד כסף. דמי הביטוח הלאומי נקבעים על פי גובה ההכנסה של העובד משלם הביטוח וצמודים גם לשכר הממוצע במשק.

התשלום לביטוח הלאומי הוא חובה ובמקרה של אי תשלום צפויים בעיות בביטוח הלאומי ובסיוע העתידי שהגוף עתיד לתת לאדם שיצטרך זאת. באופן כללי, כל אדם נדרש לשלם לביטוח הלאומי בכל חודש החל מגיל 18.

 

דמי ביטוח לאומי

גובה דמי הביטוח הלאומי משתנים בין אדם אחד לאחר על פי הכנסתו אך גם בין שכירים לעצמאים ולאנשים הנתונים בכל מיני מצבים כמו חיילים. בנוסף לכך, קיימת גם הגדרה לדמי ביטוח מלאים אשר יש לשלם בעבור הכנסה העומדת על 44,020 ₪ בחודש. מעל גובה הכנסה זה החלק היחסי של ההכנסה אינו חייב בדמי ביטוח לאומי והסכום ישאר קבוע גם אם ההכנסה תגדל מאוד מעל הסכום הזה.

 

הכשרה מקצועית

שירות התעסוקה הישראלי שם לעצמו למטרה לסייע לאנשים שיצאו משוק העבודה לחזור אליו ולצורך כך מציע כל מיני הכשרות מקצועיות אשר אמורות לסייע לאנשים להקנות ידע וכישורים ולמצוא עבודה ביתר קלות.

ההכשרות בנושאים מגוונים מאוד כך שכל אחד ממש יכול לפנות למקצוע שמעניין אותו. ההפניה להכשרה מקצועית נעשית על ידי יועץ השמה של שירות התעסוקה לאחר רישום כמובטל.

 

קצבאות בהכשרה מקצועית

אדם אשר מגיע להכשרה מקצועית מגיע מאבטלה אשר יכולה לנבוע מכל מיני סיבות כדוגמת מצב רפואי חדש, אמהות או אפילו הסבת מקצוע. לאור העובדה כי האדם הגיע לאבטלה, יכול להיות כי מגיעות לו כל מיני קצבאות מהביטוח הלאומי.

על מנת לקבל אותן חשוב לוודא שהסטטוס אכן מעודכן במוסד לביטוח לאומי. כאן מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מומחה אשר יבחן את הפרטים שלכם וימליץ על מה להתעקש ומה לעשות.

 

סיום הכשרה מקצועית

סיום הכשרה מקצועית מביא עמו התרגשות גדולה אך גם שינויים שחשוב שהביטוח הלאומי יכיר. באם תתחילו להיות שכירים, דמי הביטוח הלאומי שלכם יגדלו בצמוד להכנסה שלכם אך אל דאגה, המעסיק הוא זה שצריך לנכות לכם מהשכר את הביטוח הלאומי ולדאוג לכך. מנגד, באם תחליטו דווקא לפנות לעסק עצמאי, תצטרכו לשלם ולהסדיר את הביטוח הלאומי בעצמכם.

 

קבלת ייעוץ נוסף

בנוסף ליועץ השמה אשר אמור לסייע לכם למצוא עבודה ולנווט אתכם להכשרה מקצועית שתעניין אתכם ותתאים לכם, כדאי מאוד לקבל ייעוץ נוסף דווקא מאיש מקצוע המתמחה בביטוח הלאומי. סביר כי אתם לא בדיוק יודעים מה לעשות ואיך למקסם את הזכויות שלכם ועל כן, כדאי שיהיה לצדכם מישהו שבאמת מבין ויוביל אתכם מה לעשות ומה אפילו כדאי לא לעשות.

 

דמי ביטוח לאומי בהכשרה מקצועית

אנשים אשר נמצאים במהלכה של הכשרה מקצועית במקום מוכר שבו מעביר ההכשרה הוסמך לכך בעצם נמצאים בסטטוס מיוחד אל מול המוסד לביטוח לאומי, זאת מכיוון שמצד אחד הם לא עובדים אך מצד שני הם מכינים על ידי הכשרתם לעבודה בעתיד. סטטוס זה מוכר בביטוח הלאומי וחשוב להצהיר עליו על מנת לקבל את מה שמגיע לכם במסגרת כך.

 

רישום בסטטוס הכשרה מקצועית

כאמור, על מנת לשלם בהתאם לכך שאתם בהכשרה מקצועית עליכם להיות רשומים בסטטוס מתאים במוסד לביטוח הלאומי. בעיקרון, הרישום נעשה על ידי מעביר ההכשרה כך שמתחילת ההכשרה זאת אמור להתעדכן לכם כביכול באופן אוטומטי באיזור האישי שלכם באתר של ביטוח לאומי. במידה וזאת לא קרה, תצטרכו לשלוח לביטוח הלאומי אישור מנותן ההכשרה שאתם אכן לוקחים בה חלק על מנת שיעדכנו את הסטטוס בעבורכם.

 

גובה דמי הביטוח הלאומי בהכשרה מקצועית

בגלל שמדובר בהכשרה מקצועית גובה דמי הביטוח החודשיים מוזלים ועומדים על המינימום בסך של 128 ₪ בחודש. זכרו כי גם מובטלים צריכים לשלם ביטוח לאומי מובטלים הנמצאים בהכשרה מקצועית מקבלים יחס שונה ובהתאם גם דמי ביטוח לאומי שונים.

באם הסטטוס לא יהיה מעודכן כהכשרה מקצועית החוב בביטוח הלאומי עשוי להיות משמעותית גבוה יותר ויהיה קשה יותר אחר כך לקבל את ההתחשבות בהכשרה המקצועית בחזרה.

במהלך הכשרה מקצועית אזרח מחויב בתשלום ביטוח לאומי מינימלי העומד על 128 ₪ בחודש. על מנת שהביטוח הלאומי יגבה את העלות הזאת בדיוק ולא יותר, נדרש לעדכן את הסטטוס של המבוטח כהכשרה מקצועית, העדכון אמור להיעשות על ידי מעביר ההסמכה ואם לא יעשה, תדרשו לעשות זאת אתם. בכל שלב מומלץ לפנות להתייעץ עם איש מקצוע על מנת לא לפספס את הזכויות שלכם וגם לא להסתבך עם הביטוח הלאומי.

דמי הביטוח הלאומי בהכשרה מקצועית עומדים על שיעור המינימום שהוא 128 ₪ בחודש. לאור העובדה כי אתם לא עובדים במהלך ההכשרה, אך כן עושים צעד לקראת חזרה או כניסה לעולם התעסוקה, הביטוח הלאומי מתחשב בכך ובעצם מסייע לצמצם הוצאות ולעודד פנייה להכשרה מקצועית לצורך יציאה מאבטלה.

התשלום לביטוח לאומי צריך להיעשות בכל חודש כמובן שבמידה ואין פטור. אפשר לשלם במזומן, בכרטיס אשראי או בהוראת קבע באם אתם בהכשרה מקצועית. במידה ותתחילו להיות שכירים בסיום ההכשרה, המעסיק ינכה משכרכם את התשלום.

אי תשלום ביטוח לאומי הוא בעצם לא חוקי ופוגע בביטוח ובשירותים שנותן המוסד למבוטחיו. אי תשלום בזמן גורר חוב אשר צריך לסגור.

בעיקרון, מעביר ההכשרה צריך לעדכן בביטוח הלאומי בעבורכם כי אתם בהכשרה מקצועית כך שתקבלו את ההטבה באופן אוטומטי, אך באם זאת לא קורה עליכם לשלוח אישור מהגורם המסמיך כי אתם לוקחים חלק בהכשרה.

על מה עברנו עד עכשיו?