fbpx
החזר מס עכשיו

מדריך פיננסי לנושה בפשיטת רגל

נושה שחייבים לו כסף יכול לכפות הליך פשיטת רגל על החייב ובעצם להעביר את כול המקרה להתנהל בבית משפט מחוזי. במאמר זה תמצאו מדריך פיננסי לנושה בפשיטת רגל.

נושה בפשיטת רגל

בכול הקשור לפשיטת רגל לרוב נוטים להתייחס בעיקר לפושט הרגל כלומר לאדם שחייב כסף, אך צד לא פחות חשוב בסיפורים מסוג זה הוא כמובן הצד של הנושה, האדם שחייבים לו כסף וכעת עקב שהחייב פשט רגל, אין לו כביכול איך לקבל את הכסף והוא נמצא גם כן בבעיה. לא תמיד מדובר באדם יחיד, לצורך העניין, גם הלוואה מהבנק שלא נפרעת יכולה להעמיד את הבנק במעמד נושה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הליך פשיטת רגל

תחילה חשוב להבין מה הוא בכלל הליך פשיטת רגל. ברור כי הגעה להליך זה תהיה במקרים כלליים בהם אדם לא מסוגל לשלם את כול החובות שלו והוא בעצם נמצא ביותר חובות ממה שנראה או שהוא סובר שהוא יוכל להחזיר ולשלם. שלב זה הוא עוד טרם פשיטת הרגל, מעבר לשלב הבא יהיה בעצם הכרזת פשיטת רגל ומכאן יחל תהליך שלם על מנת לצמצם את החוב ולספק גם את הנושה בסיפור ולא רק להקל על החייב.

 

פתיחת ההליך

למרות שפשיטת רגל היא סלנג בשימוש יומיומי, פשיטת רגל באופן רשמי יכולה להתרחש רק כאשר החייב מכריז על פשיטת רגל ומבקש להתחיל בהליכים אלה לאור אי יכולתו לעמוד בכול חובותיו, אך גם הנושה יכול לבחור לכפות את ההליך על מי שחייב לו על מנת שיקבל ממישהו את מה שחייבים לו. באם אתם סבורים כי מי שחייב לכם לא יחזיר והוא לא מכריז על פשיטת רגל, תוכלו אכן לכפות את פתיחת ההליך. לפתיחת ההליך יש כמה תנאים ונציג כמה מהם:

  1. סכום החוב – על מנת לפתוח בהליך הנושה חייב לנקוב בסכום ספציפי של החוב בגינו יפתח ההליך.
  2. מינימום לחוב – בהמשך לכך שיש לנקוט בסכום, הערך שלו חייב להיות גבוה מ-86,532 ₪ נכון לשנת 2016 למעט מקרים חריגים. מתחת לסכום לזה לא ניתן לחייב את החייב לפתוח בהליכי פשיטת רגל.

 

פנייה לכונס הרשמי

באם אתם אכן עומדים בכל התנאים ומחליטים להגיש בקשה לפשיטת רגל בעבור מי שחייב לכם, השלב הבא שלכם יהיה לפנות כונס הרשמי ולהגיש לו בקשה רשמית. לאחריה, כמובן שנדרש לבקש אישור בגינה ומשם היא תועבר לבית המשפט החוזי. לא ניתן לדלג על שלב זה ונדרש לקבל תחילה אישור מהכונס הרשמי טרם הפנייה לבית המשפט המחוזי.

 

דיון בבית משפט

לאחר שהבקשה הועברה לבית המשפט יתכנס דיון בבית המשפט בנושא הבקשה שם יזומנו הנושה והחייב. תפקידו של בית המשפט בשלב זה לברר את פרטי הבקשה ולקבוע מה יקרה הלאה עם נכסיו של החייב ועם המשך התשלומים לנושה. כמובן שבדיון יופיע גם הכונס הרשמי ומכאן בית המשפט צריך להחליט האם לקבוע צו כינוס לנכסים של החייב או דווקא לדחות את הבקשה.

 

יתרונות בהליך פשיטת רגל

על פניו, מדובר בהרבה בירוקרטיה בשביל הליך שכביכול אין לכם אחריות עליו כי אתם נתתם את מה שמגיע לכם אך לא קיבלתם חזרה, אך זאת בהחלט יכולה להיות האפשרות היחידה לקבל את מה שחייבים לכם. המטרה של הליך פשיטת רגל הוא להעביר תשלומים ובעצם חלק מהחוב לנושה, במקביל להקלה כביכול על החייב בתשלום החובות שלו. כלומר התאמת תכנית מיוחדת לשני הצדדים אשר יספקו ויאפשרו לשניהם לסגור את החוב.

 

בחרו במומחה שילווה אתכם

בשונה מבנקים אשר כביכול מורגלים להתמודדות עם חייבים ולהיותם נושים בהלוואות מסוימות, יכול להיות כי כלל לא ציפיתם להפוך להיות נושים ואתם לא כך מבינים איך נכנסתם וכמובן איך לצאת. לכל זאת יש פתרון פשוט והוא בחירת מומחה שילווה אתכם בתהליך, כמו גם בתהליך בקשת החזרי מס. מעבר לכך שמדובר בהליך משפטי אשר בחירה להיכנס אליו מעמידה גם אתכם במצב בעייתי חשופים לדין, יש המון הליכים ודברים קטנים שאתם לא יודעים ולכן פשוט כדאי לשכור מומחה שילווה אתכם.

 

הליך פשיטת רגל סטנדרטי

בעיקרון, כמובן שכול הליך פשיטת רגל מתנהל שונה לחלוטין, אך באופן כללי ניתן לסכם את ההליך בכול מיני שלבים עיקריים שסביר שתעברו בדרך כחלק מההחלטה לכפות פשיטת רגל על מי שחייב לכם.

  1. התראה בגין פשיטת רגל
  2. הצהרת החייב כי הוא מתנגד להתראה
  3. הגשת בקשה מצד הנושה לפשיטת רגל
  4. התנגדות של החייב לבקשה שהגיש הנושה
  5. דיון בבית משפט מחוזי בגין צו כינוס נכסים
  6. חקירה של החייב והגשת תביעה על ידי הנושים
  7. דיון המשך
  8. מימוש הנכסים של החייב (במידה וכך הוחלט)
  9. הגשת החייב בקשה לקבלת פטור מהחוב
  10. קבלת פטור וסיום ההליכים בין הנושה לחייב

מדריך פיננסי לנושה בפשיטת רגל

נושה שחייבים לו כסף יכול לכפות הליך פשיטת רגל על החייב ובעצם להעביר את כול המקרה להתנהל בבית משפט מחוזי. זאת ניתן לעשות לאחר אישור של הכונס הרשמי אשר מתעסק באזור בו כול הסיפור מתנהל ובהתאם לעמידה בכול מיני תנאי סף להגשת בקשה לפשיטת רגל. מכיוון שמדובר בהליכים שעשויים להיות מסובכים ובכל מקרה להתנהל בבית משפט, כדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע מומחה אשר ינהל את הבקשה בעבורכם.

בהקשר הליכי פשיטת רגל החייב יכול להבין שהוא אינו יכול לשלם את כול החובות שיש לו, אך גם הנושה אשר חייבים לו את הכסף יכול להחליט לכפות הליך פשיטת רגל על החייב וזאת יתקבל בהתאם לכמה תנאים בסיסיים.

בהליך פשיטת רגל מסדירים את אופן תשלום החובות של חייב לנושה או לנושים שלו כך שהנושים יקבלו את מה שמגיע להם (למעט מקרים חריגים) והחייב יצליח באמת לעמוד בכול התשלומים לאור העובדה שאין לו באמת יכולת להתמודד עם החובות.

אם החלטתם לכפות הליך פשיטת רגל על מישהו שחייב לכם, עליכם להגיש בקשה לכונס הרשמי ומשם לאחר אישור הבקשה על ידו תעברו לבית המשפט המחוזי בו ידון התיק שלכם ויקבע לדוגמא מתן צו כינוס נכסים בעבור החייב ותוכנית להחזרת כל החובות.

נושה או כול אדם או גוף כדוגמת בנק אשר מישהו חייב להם כסף. במקרים בהם נראה לחייב או לנושה כי החייב לא יוכל להחזיר את הכסף ולפרוע את החוב, ניתן לקבוע ולכפות הליכי פשיטת רגל גם מצד הנושה.

על מה עברנו עד עכשיו?