fbpx
החזר מס עכשיו

הגשת תביעה למפקח על רישום המקרקעין

הגשת תביעה למפקח על רישום המקרקעין יכולה להיעשות על ידי בעל הדירה או על ידי וועד הבית. זהו מסמך מפורט שצריך לכלול את התיאור של הסכסוך ויכול לסייע במקרה של סכסוך בין שכנים. 

סכסוכים בין שכנים

כל אחד אשר מחליט לקנות דירה או לשכור דירה עומד בפני כול מיני החלטות ולבטים אשר הוא צריך להכריע ביניהם על מנת לבחור את המיועדת. אחד הלבטים הגדולים הוא להחליט האם בוחרים בבית משותף כדוגמת בניין דירות, או דווקא בבית קרקע פרטי שבו השכנים הם בגדר שכנים ולא חולקים איתם כול כך משהו במשותף. בבית דירות, בו גרים אנשים במעין שיתוף, יכולים להיווצר סכסוכים שקשה להכריע בהם, אם כך, מה עושים?

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

פנייה לוועד הבית

בבתים משותפים בדרך כלל מכהן ועד בית אשר מורכב מכמה דיירים נבחרים בבניין או לחילופין הדיירים בוחרים בחברה חיצונית אשר תשמש כוועד בית ותנהל עבורם את ההליכים המשותפים.

תפקידם של חברי ועד הבית לנהל את ההתקשרות מול חברות חיצוניות ולקדם תהליכים בבניין כדוגמת עבודה אל מול הגנן, חברת המעליות ואפילו הסדרי חניה. לוועד הבית יש הרבה כוח בהקשרים הללו, אך לפעמים בהקשרי סכסוכים הוא לא מספיק חזק או אובייקטיבי לפשר.

 

פתרון פנימי

כנראה שכול סכסוך או מריבה בין דיירי הבית יתחיל בניסיון להגיע לפשרה פנימית בין הדיירים מבלי לערב גורמים חיצוניים. הפתרון יכול להיות על ידי דיבור של הדיירים או אפילו במקרים חריגים פנייה לעורכי דין אשר ינהלו את ההתקשרות ביניהם כדי להגיע לפתרון, אך וועד הבית כביכול לא חייב להיות מעורב בהליך ואפילו להביע דעה בנושא, הדיירים יכולים לבחור לפתור את הנושא כך.

 

הגשת תביעה למפקח על רישום המקרקעין

במידה וועד הבית לא הצליח למצוא פתרון והוא גם לא הושג דרך שיחה או ניהול פנימי של הדיירים, ניתן להגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין אשר יכול לסייע במקרים מסוג זה.

  1. הגשת תביעה על ידי בעלי הדירה – בעל דירה או חוכר במקרים מסוימים יכול להגיש בעצמו את התביעה למפקח.
  2. ועד הבית – גם ועד הבית רשאי להגיש את התביעה בעבור שני הצדדים על מנת שהמפקח יפתור את הנושא.

 

הגשה ללשכה האזורית

הגוף של המפקח על רישום המקרקעין מכיל הרבה לשכות כך שאם אתם מחליטים להגיש תביעה אליו תצטרכו לעשות זאת בלשכה האזורית הרלוונטית אליכם ובפרט, היכן שרשום הבניין שלכם מבחינה אזורית. יש עשרות לשכות ברחבי הארץ כדוגמת:

  1. אשדוד
  2. עכו
  3. באר שבע
  4. חולון
  5. חיפה

 

כמובן שלמעט לשכות אלו קיימות עוד המון לשכות ותוכלו למצוא את הלשכה הרלוונטית אליכם באתר של הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין של משרד המשפטים. לאחר שתמצאו את הלשכה שלכם בה רשום הבניין שלכם, תצטרכו להגיש אליה את התביעה.

 

הגשת התביעה

בדומה להגשת תביעה בפלילים או בבית משפט אזרחי, התביעה חייבת להסתמך על עובדות ואפילו ראיות הרלוונטיות לסכסוך. בין היתר, תדרשו גם לציין כמובן פרטים מזהים ואישיים על מנת שידעו באיזה בניין מדובר, אך לא פחות חשוב תיאור של הסכסוך ונימוקים אשר יתמכו בצד התובע שאכן הוא הצודק ויש לשפוט לזכותו. ניתן למצוא פירוט מלא באתר אך בגדול הנה כמה פרטים שתצטרכו להוסיף.

  1. פרטים של התובע – כדוגמת שם מלא, מספר תעודת זהות וטלפון וכמובן שכתובת.
  2. פרטים של הנתבע – בדומה לפרטי התובע.
  3. תיאור המקרה – תיאור של הסכסוך בהתבסס כמובן על עובדות שלא ניתן לערער עליהן ונימוקים אשר יתמכו בטענה של התובע, כאן מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין אם עוד לא עשיתם זאת.

 

הצד הנתבע

במקביל לכך שיש צד תובע אשר הגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין, יכול להיות שתמצאו את עצמכם דווקא בצד הנתבע, אך אל דאגה, גם במקרה זה יש לכם זכות להתגונן ותוכלו לעשות זאת על ידי הגשת כתב הגנה.

במסמך הזה תפרטו את הסיבות שבגללן דווקא אתם צודקים ושוב כמובן יש להתבסס על עובדות וראיות שרלוונטיות למקרה על מנת לשכנע שאכן אתם הצודקים בכל הסיפור. חשוב לדעת שללא כתב הגנה, אתם בעצם מודים באשמה.

 

פנייה לעורך דין

נדבך מאוד חשוב בהליכי תביעות באופן כללי וגם בהגשת תביעה למפקח על רישום המקרקעין בפרט, הוא שילוב של איש מקצוע בכל ההליך. למרות שמדובר בטופס שצריך למלא וניתן כביכול לעשות זאת לבד, ברגע שפניתם ללשכת המפקח אתם מתחילים הליך משפטי שלא כדאי לצעוד בו לבד ועל כן, כדאי לשכור את שירותיו של איש מקצוע, עורך דין, אשר גם ייעץ לכם כיצד להתקדם אך גם יוכל לטפל לכם בכל הגשת התביעה וניהול ההליך.

 

ערעור

לאחר כל ההליך יכול להיות כי תפסק התביעה לרעתכם אך בדומה לבית משפט, כאן לא חייב להיגמר הסיפור. שני הצדדים רשאים להגיש ערעור ללשכת המפקח במידה ואכן יש עילה הגיונית, יכול להיות שיפתח ההליך מחדש ואפילו הפסיקה עשויה להשתנות. אם עוד לא שילבתם עורך דין בתחילת ההליך, ערעור הוא מעין הזדמנות שניה לעשות זאת על מנת באמת להשיג את התוצאה שאתם רוצים ובאמת מוציאה את האמת לאור.

הגשת תביעה למפקח על רישום המקרקעין יכולה להיעשות על ידי בעל הדירה או על ידי וועד הבית. מדובר במסמך מפורט שצריך לכלול פרטים אישיים ומזהים של הצדדים אך גם תיאור של הסכסוך המתבסס על עובדות. לאחר הגשתו נדרש גם מהנתבע להגיש כתב הגנה אשר יפרט את הצד שלו בסיפור. על מנת לא לעשות טעיות מומלץ להיעזר בכל שלב בעורך דין אשר ינהל את התביעה עבורכם. כל הפרטים כאן באתר החזר מס עכשיו.

הגשת תביעה למפקח על רישום המקרקעין יכולה להיות על רקע סכסוכים בין שכנים בבית מגורים משותף.

את התביעה יכול להגיש בעל הדירה, או חוכר בנסיבות מסוימות, אך גם ועד הבית המנהל את הבניין רשאי להגיש את התביעה בעבור הצדדים.

לגוף המפקח יש הרבה לשכות המפוזרות בארץ, הגשת התביעה תהיה ללשכה שבה הבניין שלכם רשום.

פירוט מלא ניתן למצוא באתר האינטרנט, אך בגדול כמובן שפרטים אישיים של שני הצדדים, תיאור של המקרה המתבסס על עבודות וראיות, הסכמים בין השכנים או תקנון במידה וקיימים וכל דבר אחר אשר יתמוך את הטענות של התובע, או של הנתבע בכתב ההגנה.

על מה עברנו עד עכשיו?