fbpx
החזר מס עכשיו

מדרגות מס לשנת 2020

מדרגות מס לשנת 2020 יישארו רלוונטיות גם בחלוף השנים בכול הקשור לדוגמא להחזרי מס. מדרגות המס לשנת 2020 מציגות את חלוקת שיעורי המס שמנוכים לפי גובה ההכנסה השנתית, אך הצגנו גם תחשיב דומה עבור הכנסה חודשית שיהיה פשוט יותר להבנה, אך אם לא עבדתם כול השנה, או השתנה לכם השכר במהלך השנה, תוכלו לדעת בוודאות כמה אמור לרדת לכם רק בתום השנה לאחר חישוב כולל של ההכנסה השנתית.

על מדרגות מס וניכוי למס הכנסה

באופן כללי מדרגות המס הן שיטת המיסוי בהקשר מס הכנסה, לפי ההכנסה השנתית של עובד נקבע שיעור המס שמנוכה לו מבחינת מס הכנסה מיגיעה אישית. ככול שעובד מרוויח יותר כסף, על החלק היחסי שמתווסף לו מנוכה לו מס גבוה יותר עד כדי 50 אחוזים במקרים מסוימים לעומת 10 אחוזים לשכר בתחום הנמוך ביותר. מדרגות המס משתנות בכול שנה ורלוונטיות לשנה שאליה הן משויכות גם מבחינת החזרי מס לדוגמא.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

מדרגות מס לשנת 2020

שיעור המס שמנוכה הכנסה כוללת שנתית מיגיעה אישית חישוב הכנסה חודשית מותאמת (חלקי 12)
10 אחוז הכנסה שנתית עד 75,960 ₪ עד 6,330 ₪ בחודש
14 אחוז החל מ-75,961 ₪ בשנה ועד ל-108,960 ₪ הכנסה חודשית החל מ-6,331 ₪ ועד ל-9,080 ₪
20 אחוז החל מ-108,961 ₪ בשנה ועד ל-174,960 ₪ הכנסה חודשית החל מ-9,081 ₪ ועד ל-14,580 ₪
31 אחוז החל מ-174,961 ₪ בשנה ועד ל-243,120 ₪ בשנה הכנסה חודשית החל מ-14,581 ₪ ועד ל-20,620 ₪
35 אחוז החל מ-243,121 ₪ בשנה ועד ל-505,920 ₪ בשנה הכנסה חודשית החל מ-20,621 ₪ ועד ל42,160 ₪
47 אחוז החל מ-505,921 ₪ בשנה ועד ל-651,600 ₪ בשנה הכנסה חודשית החל מ-42,160 ₪ ועד ל-54,300 ₪

 

חישוב מדרגות המס

למרות שבטבלה מופיעה ההכנסה החודשית המותאמת לכול מדרגה, חישוב מדרגות המס לכול עובד, ובהתאם שיעור הניכוי מהכנסתו, עובד על פי ההכנסה השנתית הכוללת מיגיעה אישית ולא על פי החודשית.

כלומר יכול להיות שהרווחתם במשך חצי שנה סכום הממקם אתכם במדרגה השנייה ובהתאם גם ירד לכם ככה, אך בגלל שעבדתם חצי שנה בפועל מגיע אתם ממוקמים במדרגה נמוכה בהרבה, אך ניתן יהיה לראות ולהוכיח זאת באמת רק בתום השנה.

 

חישוב לשכירים

על מנת שהמעסיק ורשות המסים ידעו כמה לנכות לכם, מבוצע חישוב להכנסה השנתית שלכם בהתאם להכנסה החודשית. עבור שכירים, האחריות היא אצל המעסיק ולכן במהלך טופס 101 תשאלו על עבודה במקום עבודה נוסף, ועל כול מיני פרטים נוספים אשר נותנים מידע אודות קיום הטבות מס מסוימות שמגיעות לכם לדוגמא. באם לא תמלאו את הפרטים נכונה או לא תעדכנו בשינוי, הטופס יכול לגרום לטעויות רבות בחישוב המס שלכם, מומלץ לבדוק זאת.

 

מתייעצים עם רואה חשבון

אין ציפייה שכול עובד שמשלם מס הכנסה ידע בדיוק מה תחשיב מדרגות המס, אך כן נדרש חשד או לפחות עניין בנושא המס שמנוכה למס הכנסה. באם אין לכם ידע מספק או זמן להתעסק בכך, תוכלו להתייעץ עם רואה חשבון ולקבל ממנו המלצות או תמונת מצב אודות תשלום המס שלכם, אולי אפילו תגלו שאתם משלמים יותר מדי ותיגשו להליכי החזר מס.

 

החזר מס לשנת 2020

באם אתם צופים במדרגות המס ושמים לב שנוכה לכם משמעותית יותר ממה שההכנסה השנתית שלכם מחייבת שירד לכם, כנראה שמגיע לכם מס בחזרה, ובמיוחד אם רואה חשבון המליץ לכם שכך הדבר.

ניתן לבצע הליך החזר מס לשנת 2020 למשך ששת השנים החל מסיומה, כלומר עד 2026 עוד תוכלו לבצע החזר מס ולקבל את הכסף שנגבה מכם ביתר בחזרה לחשבון הבנק שלכם!

 

תיאום מס לשנת 2020

באם עבדתם ביותר מעבודה אחת בשנת 2020, כבר לא תוכלו לבצע תיאום מס שכן היא נגמרה. מצד שני, כאמור, המצב לא אבוד ותוכלו עוד לקבל את הכסף שלכם בחזרה. אי ביצוע תיאום מס במהלך השנה גורר מיקום במדרגת מס גבוהה מהאמור ובהתאם ניכוי מס בשיעור גבוה ממה שאתם חייבים ולכן סביר שבעבור שנת 2020 מגיע לכם החזר מס, כלומר כסף בחזרה.

 

הטבות מס

מעבר לשינוי במדרגות המס אשר עשוי בהחלט לגרור החזרי מס בתום השנה, ישנן הטבות מס נוספות אשר נוגעות כמעט לכול חלק באוכלוסייה ולכן סביר שגם לכם. מומלץ לברר האם אתם מקבלים את כול נקודות הזיכוי שמגיעות לכם לדוגמא כחלק מחישוב המס שמנוכה לכם. באופן כללי התייעצות עם רואה חשבון יכולה להיות גם על הטבות מס בנושאים אחרים כמו מס רכישה או מס שבח אשר גם רלוונטיים לאנשים במרוצת החיים.

 

פנייה לרשות המסים

באם לאחר כול המידע שהצגנו נראה שמשהו לא מבוצע כשורה בהליך תשלום המסים שלכם, מבחינת כך שאתם משלמים יותר או שמשהו לא ברור, ניתן לפנות לרשות המסים דרך מערכת הפניות המקוונת של הרשות או לחילופין לפנות לפקיד שומה באופן פרונטלי על מנת לברר מידע שלא ברור. באם תרצו לדוגמא להגיש החזר מס תצטרכו לפנות באחד מערוצים אלו לקבל את מה שמגיע לכם.

 

מדרגות המס באופן כללי משתנות לאורך זמן כך שלכל שנה עשויה להיות שיטה משלה, אך בהקשרי החזרי מס לדוגמא, התחשיב יהיה לפי מדרגות המס שהיו נכון לשנת 2020, גם אם הבקשה להחזר מס תוגש בשנת 2024 לצורך העניין.

סביר כי אם עבדתם חצי שנה בפועל אתם ממוקמים במדרגת מס נמוכה יותר ממה שחושב לכם כצפי השנתי לפי החודשים שבהם כן עבדתם, על כן, סביר גם שמגיע לכם החזר מס.

באופן כללי כן, אך באופן יחסי. כלומר על החלק מההכנסה שנמוך מהמדרגה השנייה, בכול מקרה ינוכה לכם השיעור המינימלי שהוא 10 אחוזים, גם אם תרוויחו פי 10 לצורך העניין.

אם אתם לא נמצאים במדרגת המס המקסימלית אין סיבה שינוכה לכם מס מקסימלי, זאת כן יכול לקרות עקב אי ביצוע תיאום מס בין שתי עבודות לדוגמא.

על מה עברנו עד עכשיו?
מדרגות המס

מס הכנסה לפי הכנסה הביטוי מס הכנסה נשמע מעט מובן מאליו