fbpx
החזר מס עכשיו

מדריך להתנהלות כלכלית נכונה למתחילים

התנהלות כלכלית נכונה מתחילה מהחלטה ומשם הרבה בחירות ושיטות שיסייעו לכם בסופו של דבר, להוציא פחות ולהכניס ולחסוך יותר. זכרו כי אתם צריכים גם לדאוג לעתיד הכלכלי שלכם, וחיים בצורה בזבזנית ולא חכמה בהווה משפיעים מאוד על העתיד ויקשו עליכם בהמשך. אם אתם לא כל כך בטוחים מאיפה להתחיל או מה כדאי לעשות ספציפית במצב שלכם, כדאי ליצור קשר עם איש מקצוע עוד היום כדי לקבל מדריך להתנהלות כלכלית נכונה!

מדריך להתנהלות כלכלית נכונה – להתחיל בהחלטה

אין ספק שכסף הוא נושא בוער בכול בית בישראל ובעולם, אנשים רוצים לחיות בפאר ובלי להתחשבן, אך לא תמיד כך המצב ולעיתים הוא אפילו רחוק מכך מאוד. על מנת לנסות להתקדם לכיוון לפחות, ישנם כמה דברים שכדאי לעשות כבר מעכשיו על מנת להתנהל בצורה יותר נכונה. מדובר במדריך כללי, זכרו כי עבור כול אחד ואחת הסיפור מעט שונה אך כדאי לקחת את כול מה שכתוב כחומר למחשבה ולהבין כיצד זה יכול לגעת אליכם.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הוצאות אל מול הכנסות

אפשר לסכם את כול נושא ההתנהלות הכללית הבסיסית ביותר באופן שוטף כהכנסות מול הוצאות, בסופו של כול חודש, מתבצע קיזוז של ההוצאות מההכנסות שלכם ואתם בהחלט רוצים ואפילו צריכים, שההכנסות יהיו גבוהות מההכנסות על מנת שלא תכנסו למינוס ועל מנת שתוכלו להמשיך להוציא בחודש הבא. באופן כללי ניתן לחלק את ההתנהלות להוצאות אל מול הכנסות ולהעמיק בכול תחום.

 

מעקב אחר הוצאות

התנהלות כלכלית נכונה היא לא בהכרח לא להוציא, אלא מתי להוציא, על מה להוציא וכמה להוציא. כלומר אין בקשה או צורך שתפסיקו להוציא כסף באופן כללי, וזה כמובן גם בלתי אפשרי, אך כן יש הכרח שתשימו לב על מה אתם מוציאים את הכסף שלכם ותמדדו זאת מבחינת כדאיות ויכולת. ישנן כמה דרכים לעשות זאת כך שתוכלו לבחור את הדרך שמתאימה ביותר לכם או אפילו תמצאו דרך חדשה ומותאמת יותר.

  1. מעקב באפליקציה – כמו לכל דבר בעולם המודרני, גם למעקב אחר הוצאות קיימות המון אפליקציות, אם אתם אנשים שאוהבים להשתמש באפליקציות ונהנים מטכנולוגיה, הורידו אפליקציה אחת שמציעה שירות כזה והכניסו אליה כל מה שאתם מוציאים, כך תוכלו להיות כל הזמן במעקב ולדעת מה הסכום שיהיה בסוף החודש לבינתיים.
  2. מעקב באקסל – באם אתם לא נרתעים מהאקסל, אין ספק שמדובר בדרך מעולה לעקוב אחר ההוצאות, פתחו טבלת אקסל לכול חודש והכניסו את כול ההוצאות שלכם, ממש את כולן. כך גם תוכלו להשוות לחודשים קרובים ולראות מול העיניים אילו הוצאות היו מיותרות ועל מה ניתן לוותר.
  3. רשימות – יכול להיות שאתם אוהבים את הדרך הישנה והטובה של רשימות, זה בסדר גמור, רק תדאגו לבצע סיכום בכול פעם של ההוצאות שלכם כמו שהיו עושים האקסל או האפליקציה על מנת להיות במעקב בזמן אמת ולא רק בסוף החודש כמו שעושה חברת האשראי לדוגמא.

 

מעקב אחר הוצאות על מנת לצמצמם

מעבר לכך שמעקב אחר הוצאות מסייע להבין על מה אתם מוציאים את הכסף ולנסות להבין כיצד אפשר לצמצם את ההוצאות, עצם העובדה שאתם יודעים שאם תוציאו עכשיו כסף תצטרכו לכתוב זאת, משפיע באופן פסיכולוגי על ההוצאה הזאת ואולי אפילו ימנע מכם לבצע כמה הוצאות. כך תוכלו לחסוך כסף להוצאה עתידית שתהיה יותר מתוכננת ואולי אפילו יותר מרגשת לאור כך שיהיה לכם הרבה כסף להוציא עליה ממה שהיה אמור.

 

הגדילו את ההכנסות שלכם

נושא ההכנסות הוא מעט יותר מורכב שכן לפעמים דווקא השכר או יכולת ההשתכרות היא זאת שפוגעת במאזן אל מול ההוצאות ולעיתים ההכנסה פשוט לא מספקת להוצאות הבסיסיות כמו שכר דירה ואוכל. על כן, כדאי לנסות לחפש דרכים אחרות להגדיל את ההכנסה או לפחות את ההכנסה העתידית כדוגמת אפיקי חיסכון או מוצרי השקעה אשר יאפשרו לכם להגדיל את הכסף שלכם מבלי לעבוד.

 

התייעצו עם אנשים שמבינים

לצורך השקעה בבורסה לדוגמא, או כדי לצמצם עמלות בכרטיסי האשראי שלכם לדוגמא, אין ספק שיהיה הכי יעיל עבורכם להשקיע בשיחה עם איש מקצוע. בדומה לכך שסביר שאין לכם כול כך מושג מה זה פנסיה או אגרת חוב, הגיוני כי יש עוד הרבה דברים אחרים, לדוגמא ענייני מיסים והחזרי מס, שדורשים התייחסות ויכולים לסייע לכם להתנהל בצורה חכמה שאתם אפילו לא יודעים שקיימים.

במקרים בהם אתם רוצים להשקיע דרך בית השקעות מקצועי, מומלץ לבדוק בצורה יסודית ביותר למי אתם פונים.

 

התנהלות כלכלית עכשיו לעתיד

אחד הטיפים הכי גדולים שאפשר לתת לאנשים שמתחילים לקבל מודעות על ההתנהלות הכלכלית שלהם היא לזכור שכול דבר שאנחנו עושים עכשיו משפיע על העתיד, בסופו של דבר, התנהלות כלכלית שגויה אולי עכשיו תביא לכם הרבה אושר, או לא תשפיע עליכם כלל, אך אין ספק שהיא משפיעה מאוד ועוד תשפיע, על העתיד שלכם. אם תבזבזו את כול הכסף שלכם עכשיו ולא תחסכו, תהיו בבעיה בעתיד.

 

קבעו יעדים ונקודות ביקורת

עוד הליך נחמד שעוזר להרבה אנשים הוא לקבוע יעדים כלכליים ונקודות ביקורת עבורם. לדוגמא, תוכלו להחליט שאתם מתחילים מעכשיו לחסוך לתואר של הילדים שלכם, או לטיסה לחו"ל בסוף השנה. חשבו בגדול כמה אתם צריכים לחסוך בשביל זה ובהתאם כמה אתם צריכים לחסוך בכול חודש. באופן הזה אתם מבטיחים לעצמכם שיהיה לכם מספיק להוצאה כל כך גדולה בהמשך ללא תלות בשכר שיהיה לכם.

 

מעקב אחר ההוצאות הוא אבן בסיס חובה בהתנהלות כלכלית נכונה, ניתן לעשות זאת בעזרת אפליקציה, בעזרת סידור כול ההוצאות בטבלת אקסל או בכול דרך אחרת שנכונה לכם כול עוד תכתבו ותתעדו כול הוצאה שיש לכם.

בהנחה שהשכר שלכם קבוע ואתם לא עתידים לקבל העלאה בקרוב, הגדלת ההכנסה יכולה להתבצע על ידי השקעה של הכסף שלכם על מנת שיצבור תשואה לעתיד, כדוגמת השקעה בקופת גמל או בבורסה.

כמובן! אנשי מקצוע שעובדים בתחום מכירים טוב מאוד שיטות מיוחדות שיסייעו לכם וגם פשוט מה אפשר לעשות או מה כדאי לעשות על מנת להתנהל יותר נכון ולצאת מהמינוס לצורך העניין.

מאתמול! אפילו אם יש לכם ילדים גדולים, מומלץ להתחיל לדבר איתם על הנושא על מנת שיתחילו לחסוך ולהתנהל בצורה חכמה כבר מעכשיו.

על מה עברנו עד עכשיו?