fbpx
החזר מס עכשיו

האם מומלץ לקחת הלוואה מגוף פרטי?

שוק האשראי בישראל ממשיך להתחמם וישראלים רבים פונים לערוצי אשראי שונים במטרה לממן מגוון של מטרות ויעדים. הבנקים עדיין נתפסים בקרב הציבור כערוץ האשראי העיקרי להלוואות אך מספר הולך וגדל של אזרחים פונים גם לערוצים חוץ בנקאיים וגופים פרטיים על מנת לקבל הלוואה, למרות שהדבר כרוך לרוב בריביות גבוהות יותר. במאמר זה נדון האם ומתי כדאי לקחת הלוואה מגופים פרטיים.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

ממי לקחת הלוואה

כאשר ניתן לקחת הלוואה מהבנק לרוב יהיה עדיף לעשות זאת. הדבר נובע מהריבית הנמוכה שהבנק יכול להציע ללקוחותיו לעומת הריבית שהגופים הפרטיים גובים. עם זאת ישנם גופים מוסדיים גדולים, דוגמת קופות גמל, קרנות השתלמות וחברות הפנסיה אשר עשויים להעניק גם הלוואות ארוכות טווח בתנאים טובים.

הדבר נעשה כנגד ביטחונות של הכסף הצבור בקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים ואז לעיתים ניתן לקבל תנאי הלוואה טובים אף יותר מהבנק. לבדיקת אפשרות לקבלת הלוואה בתנאים הטובים ביותר כנסו לאתר, https://www.naorcredit.co.il

 

הלוואה בטווחים משתנים

ניתן למנות מספר הבדלים במאפיינים של הלוואות מגופים פרטיים להלוואות מהבנק. הלוואות מגופים פרטיים יהיו לרוב לטווח קצר עד בינוני, בעוד הלוואות בנקאיות הן גם לטווח הארוך. הסיבה העיקרית לכך היא  שהבנק מכיר את ההתנהלות הכלכלית של הלקוח לאורך שנים ולכן הוא יודע להעריך בצורה טובה את סיכויי הפירעון של ההלוואה.

 

מטרת ההלוואה

לא מומלץ לקחת הלוואה מגוף פרטי כאשר מטרת ההלוואה הינה לממן הוצאות שוטפות. הדבר ללא שינוי בהתנהלות הכלכלית השוטפת עשוי רק להעמיק את הבור הכלכלי בו הלקוח מצוי. במידה ומדובר בהוצאה חד פעמית חיונית כגון רכישת רכב חדש, נטילת ההלוואה יכולה להיות אפשרות סבירה יותר אך כדאי למצוא גוף המעניק ריבית נמוכה ככל האפשר.

 

סגירת פער

כאשר ההלוואה נדרשת עבור סגירת פער לא צפוי בין ההכנסות להוצאות יתכן ולקיחת הלוואה מגוף פרטי תהיה כדאית, כאשר החלופה לכך הינה חריגה ממסגרת האשראי הרגילה של הבנק המלווה בריבית גבוהה במיוחד. במקרה שכזה חשוב לוודא שפריסת התשלומים מאפשרת חזרה למאזן חיובי לאחר נטילת ההלוואה ושלא תמצאו את עצמכם כעבור מספר חודשים באותו המצב.

יש לקחת הלוואה רק מגוף פרטי מוכר ואמין ולא להסתבך עם השוק האפור. יש לבצע בדיקה מעמיקה של הגוף בו מדובר. כאשר מדובר באחת מחברות האשראי או הביטוח הגדולות כנראה שאין בעיה ומומלץ לבצע השוואת מחירים עם אלטרנטיבות חוץ בנקאיות אחרות.

 

סיכום הלוואה מגוף פרטי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה האם מומלץ לקחת הלוואה מגוף פרטי. כפי שציינו, לרוב עדיף לקחת הלוואה מהבנק או מחברת הפנסיה כנגד ערובות בגלל תנאי הריבית הנמוכים יותר. כאמור, לעיתים אין ברירה והבנק מסרב לתת הלוואה ואז האפשרות החוץ בנקאית היא היחידה הפתוחה בפניכם ויש לבצע בדיקה מעמיקה ולהשוות מחירים טרם נטילת ההלוואה.

לחיצת יד

 

על מה עברנו עד עכשיו?