fbpx
החזר מס עכשיו

מה זה מס שבח? כל מה שצריך לדעת

מכירת נכסים בדומה לרווחים בשוק ההון מחייבת תשלום מס שבח לרשות המיסים על הרווח. יחד עם זאת ניתן לקבל החזרים. קבלו את כל המידע על מס שבח.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

מה זה מס שבח?

מס שבח הוא ההפרש אותו מרוויחים בין הקנייה והמכירה של הדירה אותו דורשת המדינה. למשל, כאשר רוכשים דירה ב-3 מיליון ש"ח ומוכרים אותה ב-3.5 מיליון ₪ מרוויחים חצי מיליון מתוכו משלמים מס של 25% מהרווח. מדובר לא רק על דירות, אלא גם על מכירת מגרשים, בתי עסק, בתים, קרקעות, משרדים וכד'. התשלום הוא למעשה מקדמה אותה ניתן לדרוש חזרה במלואה או בחלקה ממס הכנסה. כלומר, לקבל החזר מס שבח על פי הקריטריונים הקבועים בחוק. חשוב לדעת שאם לא מבקשים את ההחזר, לא מקבלים אותו.

 

מי פטור ממס שבח?

בעבר לא היה צורך לשלם מס שבח על מכירת דירה בירושה ואף היה פטור מהמס על מכירת דירה עד 4 שנים באופן כללי. לאחר הרפורמה ביטלו את הפטור הזה. כיום מי שיש לו דירה אחת פטור מתשלום המס אם הוא מוכר את דירתו לאחר 18 חודשים ומי שיש לו יותר מדירה אחת אינו פטור מהמס. בכל מקרה מדובר רק על דירת מגורים בבעלותו של אדם פרטי. יחד עם זאת, ישנם חריגים כמו בתי כנסת וגני ילדים הפטורים ממס שבח למרות שאינם משמשים למגורים. מי שקנה דירה לפני שינוי הרפורמה ב-2,014 יחושב לו המס באופן ליניארי בהתאם לחלק היחסי.

 

החזרי מס שבח

בין אם מגישים בקשת החזר מס שבח באשקלון ובין אם ביישובים אחרים מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות מומחים מקצועיים. הסיבות לבקשה יכולות להיות עקב בעיות בריאות, תעסוקה, בעיות משפחתיות או אישיות ולכן חשוב שיהיה מעורב בכך אדם מקצועי. למשל, אדם מבוגר שמוכר את דירתו ואין לו הכנסה, יהיה זכאי לקבלת החזר מס שבח, אדם שקיבל דירה בירושה ביחד עם אחיו וכל אחד מהם שילם מס שבח, זכאי לקבלת חלק מהתשלום ששילם וכך גם כאשר חישוב מס השבח אינו נעשה בצורה נכונה.

 

תקלות בחישוב מס שבח

כאשר מוכרים נכסים מקבלים סיוע מעורכי דין שמכינים לא רק את חוזה המכירה, אלא גם שומה בה מחשבים את מס השבח. עורך דין שאינו בקיא לעילא ועילא בפקודות מס הכנסה, עלול לטעות ולחשב בצורה לא נכונה את המס. במידה ומדובר באדם שמכיר היטב את החוק, מקבלים שיעור מס מופחת. זאת אומרת שישנה חשיבות רבה לעורך הדין ששוכרים לעסקה. על אף זאת, במידה ויש ספק תמיד ניתן לבקש החזר דרך חברה מקצועית ולקבל סכום משמעותי אם הוא אכן מגיע. החברה תבדוק את הזכאות בהתאם לנתוני הנכס ונתוניו האישיים של המוכר ותגיש את הבקשה. חשוב לדעת שאת ההחזר ניתן לקבל רק לאורך 4 שנים אחורה ולא יותר.

צנצנת עם מטבעות

 

על מה עברנו עד עכשיו?