fbpx
החזר מס עכשיו

מה הן הפוליסות המומלצות לביטוח בניין משותף?

בניין משותף מחייב את כל דיירי הבניין לתחזק אותו ולשלם מידי פעם סכומים גדולים למימון תיקונים שונים במבנה המשותף. דיירי בניין משותף נכנסים לקטגוריה משפטית אחת גם מבחינת אחריות לנזקי גוף ורכוש שנגרמו על ידי המבנה המשותף שלהם וזו הסיבה בשלה דיירי בניינים עלולים למצוא את עצמם משלמים הון עתק עבור פיצויים למנקה ששרה את רגלה במהלך ניקיון חדר המדרגות, לדוגמא. כדי למנוע מצבים לא נעימים שכאלו, חשוב להכיר את הפוליסות המומלצות בביטוח בניין משותף. ריכזנו כאן הכל לנוחותכם.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

מה זה ביטוח בניין משותף?

ביטוח זה כולל מגוון פוליסות ידועות כמו ביטוח מבנה, ביטוח עובדים וביטוח צד ג' על כל המבנה המשותף. הפוליסות המומלצות הן פוליסות אלו. אליהן ניתן להוסיף עוד מגוון פוליסות אחרות. אך בבסיס לא ניתן לזלזל.

אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח כזה, חפשו ממליץ עבור ביטוח בניין משותף. לא כל חברת ביטוח מציעה פוליסות ביטוח עבור בניין משותף ולכן חשוב לפנות למי שמתמחה בתחום וידוע כאמין.

 

פוליסת ביטוח מבנה

פוליסה זו מוכרת לנו מביטוח המשכנתא שלקחנו. אלא שכאשר היא נלקחת על בניין משותף היא מבטחת את כל המבנה המשותף ולא את הדירה הפרטית של הלקוח. ביטוח זה מבטח את קירות המבנה, תשתיות, גג, דודי שמש, מדרגות, מעלית, חדר כושר ועוד. ביטוח מבנה בסיסי נותן כיסוי במקרים ביטוחיים שונים למבנה הקיים. ניתן לרכוש הרחבות לפוליסה על פי הצורך ובכך להתמגן מפני מקרים ביטוחיים נוספים.

 

ביטוח חבות עובדים

וועד הבית מזמין עבודות מנותני שירות רבים. זה יכול להיות צוות ניקיון, טכנאי מעליות ועוד. כל עובד כזה אמור להיות מבוטח כחוק על ידי מעסיקו. ביטוח זה מעניק לעובדים את זכויות הביטוח שלהם וכך הם מבוטחים כחוק.

 

ביטוח צד ג'

בבניין המשותף עוברים ושבים אנשים רבים שעלולים להיפצע במבנה המשותף שלכם. כדי להימנע ממצב של תביעה כזו, רוכשים ביטוח צד ג' המבטח צד שלישי שנפגע בין ברכוש ובין בגוף, מהמבנה המבוטח.

 

מה חשוב לדעת לפני רכישת ביטוח כזה?

לפני הכל, מאוד חשוב להכיר את המושג "תביעת שיבוב". קיימים מקרים בהם חברצת הביטוח נתבעת ומשלמת לכיסוי הנזק  שנגרם, אך לאחר שהיא מגלה שהנזק נעשה בגלל דייר או גורם חיצוני מסויים, היא מפנה את תביעת הביטוח אליו ובמקרה כזה היא לא מרפה עד שהדייר ישלם לה את הכספים שהיא שילמה. כדי למנוע מצב כזה, חשוב לסכם על כך מראש בחוזה הראשוני.

לחברות הביטוח השונות קיימים מאגרים של בעלי מקצוע איתם הן עובדות לתיקון נזקים שנגרמו. תוכלו לבקש להכניס לסעיף זה בעל מקצוע איתו אתם מעוניינים לעבוד. רק קחו בחשבון שזה עלול לייקר את עלות הפוליסה שלכם.

בית ושעון

על מה עברנו עד עכשיו?