fbpx
החזר מס עכשיו

מה הן הלוואות בלון ולמי הן מתאימות

הלוואת בלון פירושה הלוואה שלוקחים ומחזירים בסוף התקופה בבת אחת, בשונה מהלוואה רגילה שמוחזרת בחלקים שנפרסים על פני תקופה. מאפייניה של הלוואת הבלון יכולים להיות גם יתרונות וגם חסרונות – תלוי למי. אז מתי כדאי לקחת הלוואת בלון, מתי פחות, ולמי הכי מתאים? אם גם אתם מתלבטים, הגעתם למקום הנכון.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

מה זו הלוואת בלון

הלוואת הבלון היא הלוואה שמחזירים בסוף התקופה, והיא מתאימה במצבים בהם הלווה יודע שיהיה לו את כל הסכום בסוף התקופה – למשל, אם וכאשר הוא מתכנן למכור דירה והמכירה תממן את ההלוואה, או במקרה שניתן לפדות קרן השתלמות שתממן את ההלוואה.

ישנים שני סוגים מרכזיים של הלוואות בלון – הלוואה חלקית, במסגרתה משלמים את הריבית באופן שוטף ואת הקרן בסוף התקופה, לצד הלוואה בלון מלאה במסגרתה הקרן וריבית הלוואת הבלון מוחזרות יחד. הנפוצה ביותר היא הלוואת הבלון החלקי מבין שני הסוגים, כאשר הלוואת בלון מלאה היא הרבה יותר נדירה.

 

מדוע קוראים לה הלוואת בלון?

להלוואה קוראים הלוואת בלון מכיוון שכשמה היא מתנפחת עם הזמן. זאת מכיוון שהיא צוברת את ההצמדה \ המדד ובמקרים רבים גם את הריבית, כך שבסוף התקופה התשלום בפועל הוא גבוה מהסכום שהולווה בתחילת הדרך. זאת בשונה מהלוואות שמשולמות במסגרת התקופה – ההחזרים הקבועים מקטינים את קרן ההלוואה למעשה, כך שהיקף ההלוואה יורד לאורך הזמן עד שבסוף התקופה מתאפסת ההלוואה, בדומה למשכנתא.

 

למה אנשים לוקחים הלוואת בלון?

לפעמים הלוואת בלון זה פשוט נוח יותר, לאנשים מסוימים. אם אתם זקוקים לדבר מה או רוצים משהו שמאד חשוב לכם אבל אין לכם כסף כרגע כדי להחזיר ריבית שוטפת וידוע לכם שתקבלו סכום כסף מסוים בסוף התקופה, אפשר להשתמש בו בתור פרעון להלוואה. במקרים כאלה ברור מאד שהפתרון הוא הלוואת בלון – לקחת הלוואה ולפרוע אותה לאחר שנתיים באמצעות אמצעים כמו קרנות השתלמות ועוד.

 

למי מתאימה הלוואת בלון

כאמור, הלוואת בלון מתאימה במיוחד לאנשים בהם הלווה יודע מראש על כך שיהיה לו את הסכום הנדרש בסוף תקופת ההלוואה. המקרים הנפוצים ביותר הם מקרים בהם הלווה מתכנן למכור דירה בחלון זמן מסוים או למשל כאשר ידוע על פדיון קרוב של קרן השתלמות. אפשרות נוספת היא מקרה בו ללווה יש צ'ק בנקאי שמועד הפריון שלו חל לאחר מספר חודשים, או אף ירושה שבעקבות קושי בירוקרטי טרם ניתנת למימוש.

לפעמים משתמשים בהלוואות בלון סטודנטים שעוד לא יכולים לעבוד במשרות מלאות בנקודת הזמן שבה הם נמצאים, אבל צפויים להשתלב בשוק העבודה עם סיום התואר שלהם. המכנה המשותף לכל המקרים הוא שההחלטה לקחת הלוואת בלון נובעת מסיטואציה בחיים שצפויה להשתנות.

 

לסיכום

הלוואת בלון מכונה כך משום שככל שעובר הזמן היא מתנפחת על ידי צבירת ההצמדה, המדד ובמקרים מסוימים גם הריבית, כך שבסוף התקופה התשלום יהיה במקרים רבים גבוה יותר באופן משמעותי מהסכום שנלקח בהתחלה. היא הפוכה באופי שלה להלוואה בי ההחזרים כולל הקרן והריבית קבועים עד לאיפוס הסכום, ועל כן אינה מתאימה לכל אחד, אולם בתנאים מסוימים עשויה להוות פתרון אידיאלי.

שטרות

 

על מה עברנו עד עכשיו?