fbpx
החזר מס עכשיו

לפני גיל פרישה? הכירו את ביטוח הפרישה

מי מאיתנו לא נחשף למקרים קשים של אנשים שיצאו לפנסיה, הם כבר לא מסוגלים להשתכר ולפרנס את עצמם, אך יחד עם זאת, הם סובלים מחרפת רעב או אפילו רק ממצוקה כלכלית חריפה. על פי נתונים קיימים, מרבית הפנסיונרים בישראל מדווחים על ירידה משמעותית בגובה ההכנסה לאחר היציאה לפרישה. בדיוק מסיבה זו חשוב שתכירו את ביטוח פרישה הנועד לבטח את גובה ההכנסה שלכם בזמן הפרישה.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

מהו ביטוח פרישה?

ביטוח פרישה הוא ביטוח הכולל רכיבי חיסכון לתקופת הפנסיה. ביטוח זה מונע מצב בו מבוטח מגיע לגיל פנסיה ומגלה שביטוח הפנסיה שהפריש מידי חודש, לא מספיקה לו למימון הוצאות המחייה החודשיות. ביטוח זה כולל ביטוח פנסיה אך הוא כולל גם ביטוחים נוספים המיועדים להגדיל את גובה ההכנסה בזמן הפרישה.

 

איפה רוכשים ביטוח פרישה?

תוכלו לרכוש ביטוח פרישה דרך יועצי ביטוח שונים. אך אנו ממליצים דווקא על חברת אגנדה המובילה בפתרונות פיננסיים למצבים שונים והיא גם ידועה בתכנון הפרישה המקצועי והיעיל שהיא מבצעת ללקוחותיה. ברכישת ביטוח פרישה בודקים את ביטוח הפנסיה הקיים, מצליבים נתונים עם נתוני השכר ומוודאים שאכן קיבלתם את מה שמגיע לכם. לאחר מכן בודקים את גובה ההכנסות הצפויות בזמן הפרישה ומחליטים מה גובה ההכנסה הרצוי. בהתאם לכך רוכשים ביטוח פרישה משלים שישלים את גובה הקצבה שתתקבל בזמן הפרישה.

 

על מה חשוב להקפיד ברכישת ביטוח פרישה?

ביטוח פנסיה הוא ביטוח עבורו העובד מפריש כסף ישירות מהמשכורת החודשית שלו. הצטרפות לקופת גמל לעומת זאת, היא אפשרית לכל אחד, בלי קשר למקום העבודה שלו. כשאתם מגיעים לרכוש ביטוח המיועד להגדלת הקצבה הפנסיונית, חשוב שתפנו לחברה מקצועית היודעת להתנהל היטב מול חברות הביטוח השונות. העדיפו חברה בעל וותק בתחום ומתמחה בניהול סיכונים נכון. לא הזכרנו את החובה לפנות דווקא לחברה מוסמכת לכך מטעם משרד האוצר, אך חשוב שתדעו זאת.

 

איך בוחרים רמת סיכון?

כל חברת ביטוח מציעה מגוון מסלולי השקעה למבוטחים. בעת רכישת הביטוח תצטרכו לבחור מסלול השקעה ורמת סיכון הנלווית לו. ככל שגובה הסיכון יהיה גבוה יותר, כך גם גובה התשואה האפשרית היא גבוהה יותר. אך יחד עם זאת, לא תמיד ההמלצה תהיה לפנות דווקא אל המסלול בעלח הסיכון הגבוה ביותר, כיוון שכל סיכון מלווה בהפסד. כדי להימנע מהפסדים לא מחושבים חשוב להתאים את רמת הסיכון ולתכנן אותה באופן מדוד.

מסיבה זו בבחירת רמת הסיכון מתייחסים לגיל החוסך ולרצונותיו. אם החוסך עדיין צעיר ויש לו זמן רב עד לתקופת הפנסיה, הוא יוכל לחשוף את החיסכון שלו ליותר הרבה סיכונים כרצונו. אך ככל שזמן הפרישה שלו קרוב יותר, חשוב למתן את מידת הסיכון ולשמור על הקיים ככל הניתן.

קופת חיסכון

על מה עברנו עד עכשיו?