fbpx
החזר מס עכשיו

המדריך המלא לכתיבת דוח מס הכנסה שנתי

דו"ח הכנסה שנתי הוא דו"ח שאותו מחויב למלא כל אדם או בעל עסק ביחס להכנסותיו במהלך השנה החולפת. עבור שכירים המילוי של דו"ח כזה הוא פחות נפוץ כיון שהמעביד ממלא את הדו"ח הזה עבורם, עד סף הכנסה מסוים. מנגד, עבור בעלי עסקים או אנשים פרטיים המילוי של הדו"ח יכול להוות אתגר לא פשוט, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לצלוח אותו על הצד הטוב ביותר.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

דו"ח הכנסה שנתי

דוח שנתי 2022 הוא דו"ח שאותו תהיו מחויבים להגיש על כל שנת 2022, ובו תהיינה מפורטות כל ההוצאות וההכנסות שלכם במהלך השנה החולפת. המטרה של הדו"ח היא לוודא שאכן מילאתם את כל החובות שלכם בעניין המס, וכמובן לאפשר לכם לקבל את ההחזרים והזכויות השונות שמגיעות לכם בהתאם לסטטוס ולהכנסה שאותה הצגתם.

המילוי של הדו"ח הוא מלאכה די מתישה, במיוחד עבור מי שלא מורגל בעבודה מול רשויות המס. לפניכם מדריך קצר שיעזור לכם לצלוח את המילוי של הטופס בצורה יעילה, תוך ווידוא שאתם לא מפספסים אף נתון חשוב.

 

  1. חישוב הכנסות והוצאות

החישוב של ההכנסות וההוצאות הוא קריטי, כיון שהוא הנתון החשוב ביותר בדו"ח המס. ההכנסות אינן רק המשכורת או ההכנסה שלכם מהעבודה אלא גם מה שהרווחתם ממקורות אחרי. בנוסף, הפסדים שלכם בתיקי ניירות ערך גם הם יכולים להיחשב בתור הפסדים, מה שכמובן יקל עליכם בתשלום המס.

 

  1. הורדה ומילוי הטופס

השלב השני הוא הורדה של הטופס מאתר מס הכנסה ומילוי שלו. המילוי של הטופס הולך לקחת לכם לא מעט זמן והוא כולל 4 עמודים מרובי פרטים. כדאי להכין מראש את כל הפרטים כדי שלא תתעכבו סתם במהלך המילוי של הטופס. חלק מהנתונים קשורים כמובן לבן הזוג שלכם, כיון שההכנסה שלכם מחושבת יחד ביחס לעניינים שונים.

 

  1. הכירו מראש את הזכויות שלכם

כאמור, אחת הסיבות למילוי של הטופס היא כדי לוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שלכם ביחס למס הכנסה. במהל המילוי של הטופס וודאו שאתם לא מפספסים אף נתון שיכול לפגוע לכם במימוש של אחת הזכויות הללו, כיון שלתקן את הדו"ח לאחר ההגשה זה דבר די מתיש.

 

  1. הגשה של הדו"ח לביקורת אצל איש מקצוע

לפני שאתם מגישים את הדו"ח לרשויות המס, ההמלצה שלנו היא לתת אותו לאיש מקצוע שיעבור עליו לפני כן. בסופו של דבר לכולנו יכולות להיות טעויות, במיוחד אם אנחנו לא מורגלים במילוי של טפסים מהסוג הזה. איש מקצוע יעשה פשוט הגהה לטופס שלכם, ויוודא שהוא אכן מוכן להיות מוגש לרשויות המס.

 

לסיכום

מילוי של דו"ח שנתי הוא עבודה מורכבת, שכדאי לעשות אותה בצורה זהירה. ההקפדה על המדריך שקיבלתם כאן למילוי דו"ח שנתי תעזור לכם להיות בטוחים שלא תפספסו אף נתון חשוב בדו"ח.

דולרים

 

על מה עברנו עד עכשיו?